03 Mac 2009

Lebih Baik Mut'ah....!

Lebih Baik Mut'ah Dari Berzina..

pernah dengar ungkapan ini..?
saya sendiri belum pernah mendengar secara langsung dari mulut orang syi'ah..
tapi biasa mendengar dari orang yang biasa bergaul dengan syi'ah dan orang yang pernah berbahas dengan syi'ah..

inilah antara hujah golongan syi'ah untuk mempertahankan amalan mut'ah yang diamalkan oleh mereka demi memuaskan hawa nafsu mereka.

seorang penghulu kerajaan negeri bagi satu kawasan bawah dun kota lama, kota bharu pernah beberapa kali bersembang dengan saya berkenaan perkembangan puak syi'ah di kawasannya.
antara berita yang sering beliau sebut, puak2 syi'ah situ sering ke indonesia seminggu, dua minggu untuk bermut'ah dan diorang selalu beri alasan:

LEBIH BAIK MUT'AH DARI BERZINA..!

kawan saya pernah berbahas dengan bapa saudara kawannya seorang syi'ah di gombak (cerita berkenaannya telah disiarkan dlm blog ini) dan bila sampai bab mut'ah jawapannya juga:

LEBIH BAIK MUT'AH DARI BERZINA..!

tak terfikirkah golongan syi'ah atau dalam kata lain 'tak guna otak' ke masa dia bercakap dia bercakap dengan sapa..?
kalu dia bercakap dengan orang yang memang hobinya bertukar selera betina..munasabah juga..
ni tak..main hentam je dengan kaki masjid, serban besar atas kepala pun cakap macam tu juga..

betul lah ... otak syi'ah ni dah dibius ... tak boleh nak waras berfikir dah..

kita jawab..

lebih baik berzina dari bermut'ah..
kerana zina berlaku kerana mengikut hawa nafsu semata2 dan kerana kejahatan orang yang melakukannya

tetapi mut'ah ... dilakukan kerana mengikut hawa nafsu lalu beralasan mengikut agama..lalu agama yang dipersalahkan.. hawa nafsu diperaja, didewa2, lalu agama yang menjadi mangsa..kejahatan bertindih kejahatan..

yang paling baik..
menjauhi mut'ah dan kata lain katakan 'TIDAK' kepada syi'ah
dan menjauhi zina kerana ia adalah perintah Allah supaya menjauhinya

2 ulasan:

Anak Pendang Sekeluarga berkata...

Katakanlah (wahai Muhammad): “Inilah jalanku dan orang-orang yang menurutku, menyeru manusia umumnya kepada agama Allah dengan berdasarkan keterangan dan bukti yang jelas nyata. Dan aku menegaskan: Maha suci Allah (dari segala iktiqad dan perbuatan syirik); dan bukanlah aku dari golongan yang mempersekutukan Allah dengan sesuatu yang lain.” (Yusuf 12:108)”
Salam ziarah dari saya,,blog yang menarik ,jemput muzakarah di blog saya….dan jadikan blog saya sebagai rakan anda..tq

mynor5535101 berkata...

Jawapan kamu lebih Baik Berzina dari Mutaah .JAWAPAN yang BODOH. Itu sebab BOHSIA SUNNAH /JANDA SUNNAH tukar tukar jantan setiap malam minngu untuk puaskan Nafsu dia.Kalau BOHSIA /JANDA SUNNAH tukar tukar Jantan maknnya dalam 1 bulan si BOHSIA/JANDA SUNNAH ini telah tidur dengan 4 LAKI LAKI Berlianan.
Kalau dgn Nikah Mutaah wanita itu cuma tumpu pada suami semntaranya sahaja dan tempoh Idahnya 45 hari.Maknaya dia tidak boleh Nikah Mutaah Dalam tempoh 45 hari bagi wanita.