28 Januari 2010

Menyanggah Syi'ah: Tugas Nabi-Nabi Di Sisi Syi’ah

Tugas Nabi-Nabi Di Sisi Syi’ah.

Di antara tugas penting para nabi di sisi Syi’ah ialah menyampaikan tentang kerasulan Nabi Muhammad s.a.w. dan perlantikan Ali bin Abi Talib serta anak cucunya sebagai washi dan imam-imam sesudahnya. Kitab-kitab utama mereka tidak sunyi daripada menyebutkan tugasan para nabi ini.

عن أبي عبدالله عليه السلام قال: ولايتنا ولاية الله التي لم يبعث نبيا قط إلا بها.

Daripada Abi Abdillah a.s. katanya: “Walayah kita adalah walayah Allah yang tidak diutuskan seorangpun nabi kecuali membawanya”. (Usul al-Kafi jil. 1, hal. 438)


عن محمد بن الفضيل، عن أبي الحسن عليه السلام قال: ولاية علي عليه السلام مكتوبة في جميع صحف الانبياء ولن يبعث الله رسولا إلا بنبوة محمد صلى الله عليه وآله ووصية علي عليه السلام.

Daripada Muhammad bin al-Fudhail daripada Abi al-Hasan a.s. katanya: “Walayah Ali a.s. ditulis dalam semua suhuf nabi-nabi. Allah tidak mengutuskan seorangpun rasul kecuali dengan membawa kenabian Muhammad s.a.w. dan wasiat tentang Ali a.s. (sebagai washi sesudahnya)”. (Usul al-Kafi jil. 1, hal. 438)


عن ابي جعفر عليه السلام في قول الله: ولقد عهدنا إلى آدم من قبل فنسي ولم نجد له عزما قال عهد اليه في محمد صلى الله عليه وآله والائمة من بعده فترك ولم يكن له عزم فيهم انهم هكذا وانما سموا اولو العزم انه عهد اليهم في محمد والاوصياء من بعده والقائم عليه السلام وسيرته فأجمع عزمهم ان ذلك كذلك والاقرار به.


Daripada Abi Ja’far a.s. berkenaan firman Allah

وَلَقَدْ عَهِدْنَا إِلَى آَدَمَ مِنْ قَبْلُ فَنَسِيَ وَلَمْ نَجِدْ لَهُ عَزْمًا

Yang bermaksud: Dan demi sesungguhnya, Kami telah berpesan kepada Adam pada masa yang lalu, tetapi dia lupa dan kami tidak mendapatinya mempunyai keazaman yang teguh.
Katanya (Abu Ja’far): “Allah telah berpesan kepadanya tentang Muhammad dan imam-imam selepasnya lalu dia meninggalkan dan ia (Adam) tidak mempunyai keazaman (kepercayaan) yang teguh tentang mereka sedemikian (kepercayaan tentang Muhammad dan imam-imam selepasnya). Sebab mereka (nabi-nabi) dinamakan ulul ‘azm ialah Allah telah berpesan kepada mereka tentang Muhammad dan para washi sesudahnya dan al-Qaim (imam Mahdi di sisi Syi’ah iaitu Muhammad bin Hasan al-Askari) dan sejarahnya lalu mereka meneguhkan kepercayaan tersebut sedemikian dan mengakuinya”.
Terdapat banyak lagi riwayat-riwayat sedemikian di dalam kitab-kitab Syi’ah seperti Tafsir as-Shafi, Mustadrak al-Wasail, Bihar al-Anwar, Tafsir Furat al-Kafi. Namun tiga riwayat di atas yang terdapat di dalam kitab yang paling sahih di sisi mereka sudahpun memadai untuk membenarkan tentang akidah mereka berkenaan nabi-nabi.(Tafsir al-Qummi jil. 2 hal. 67, Usul al-Kafi jil. 1 hal. 417)

Sanggahan terhadap pegangan tersebut.

Pertama: Al-Quran menyatakan dengan jelas bahawa para nabi diutuskan membawa ajaran tauhid dan tidak terdapat satupun ayat al-Quran yang mengatakan bahawa mereka diutuskan untuk menyampaikan tentang walayah Ali r.a. dan anak cucunya.

وَمَا أَرْسَلْنَا مِنْ قَبْلِكَ مِنْ رَسُولٍ إِلَّا نُوحِي إِلَيْهِ أَنَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنَا فَاعْبُدُونِ

Dan Kami tidak mengutus sebelummu (wahai Muhammad) seseorang Rasul pun melainkan Kami wahyukan kepadanya: Bahawa sesungguhnya tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Aku, oleh itu beribadatlah kamu kepadaKu. (Surah al-Anbiya’ ayat 25)

وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ

Dan sesungguhnya Kami telah mengutus dalam kalangan tiap-tiap umat seorang Rasul (dengan memerintahkannya menyeru mereka): Hendaklah kamu menyembah Allah dan jauhilah taghut. (Surah an-Nahl ayat 36)

Begitu juga penjelasan yang diberikan oleh para nabi kepada kaumnya sebagaimana yang dinukilkan oleh al-Quran:

لَقَدْ أَرْسَلْنَا نُوحًا إِلَى قَوْمِهِ فَقَالَ يَا قَوْمِ اعْبُدُوا اللَّهَ مَا لَكُمْ مِنْ إِلَهٍ غَيْرُهُ

Sesungguhnya Kami telah mengutuskan Nabi Nuh kepada kaumnya, lalu berkatalah ia: Wahai kaumku! Sembahlah kamu akan Allah, (sebenarnya) tidak ada Tuhan bagi kamu selain daripadaNya. (Surah al-A’raf ayat 59)

Begitu juga dengan nabi-nabi yang lain seperti Hud, Salih, Syu’aib a.s. (Lihat ayat 65, 73, 85)

Hadith-hadith Nabi s.a.w. juga menjelaskan bahawa tugas rasul ialah menyampaikan ajaran tauhid dan tidak terdapat satupun hadith yang menyebutkan sebagaimana yang diimani oleh golongan Syi’ah.

Kedua: Al-Quran juga menyebutkan tentang perjanjian nabi-nabi dengan Allah ta’ala supaya beriman dan membela mana-mana nabi yang dibangkitkan sesudahnya andaikata mereka sempat dengan zaman nabi tersebut.

وَإِذْ أَخَذَ اللَّهُ مِيثَاقَ النَّبِيِّينَ لَمَا آَتَيْتُكُمْ مِنْ كِتَابٍ وَحِكْمَةٍ ثُمَّ جَاءَكُمْ رَسُولٌ مُصَدِّقٌ لِمَا مَعَكُمْ لَتُؤْمِنُنَّ بِهِ وَلَتَنْصُرُنَّهُ قَالَ أَأَقْرَرْتُمْ وَأَخَذْتُمْ عَلَى ذَلِكُمْ إِصْرِي قَالُوا أَقْرَرْنَا قَالَ فَاشْهَدُوا وَأَنَا مَعَكُمْ مِنَ الشَّاهِدِينَ

Dan (ingatlah) ketika Allah mengambil perjanjian setia dari Nabi-nabi (dengan firmanNya): Sesungguhnya apa jua Kitab dan Hikmat yang Aku berikan kepada kamu, kemudian datang pula kepada kamu seorang Rasul yang mengesahkan apa yang ada pada kamu, hendaklah kamu beriman sungguh-sungguh kepadanya dan hendaklah kamu bersungguh-sungguh menolongnya. Allah berfirman lagi (bertanya kepada mereka): Sudahkah kamu mengakui dan sudahkah kamu menerima akan ikatan janjiku secara yang demikian itu? Mereka menjawab: Kami berikrar (mengakui dan menerimanya). Allah berfirman lagi: Jika demikian, maka saksikanlah kamu dan Aku juga menjadi saksi bersama-sama kamu. (Surah Ali Imran ayat 81)

Tiada pula satu pun ayat yang menyebutkan bahawa Allah mengambil perjanjian dengan nabi-nabi supaya beriman kepada walayah Ali r.a. dan membelanya.

Ketiga: Tidak terdapat seorangpun dari kalangan Ahlul Kitab yang memeluk Islam dan seterusnya mengakui bahawa terdapat di dalam kitab asal yang menjadi pegangan mereka seperti Injil dan Taurat yang menyebutkan bahawa terdapat di dalamnya wasiat atau perintah supaya berpegang dan menyampaikan tentang walayah Ali r.a. dan anak cucunya sedangkan kitab-kitab yang sama menyebutkan tentang kerasulan Muhammad s.a.w..


Dari sumber manakah Syi’ah menguatkan dakwaan tersebut?
baca seterusnya "Menyanggah Syi'ah: Tugas Nabi-Nabi Di Sisi Syi’ah"

20 Januari 2010

Sunnah Siapakah Ini?

Sunnah Siapakah Ini?

Menjelang 10 Muharram di mana sahaja terdapat ramai penganut Syi’ah pasti akan terdapat sambutan ratapan ke atas Husain r.a.
Pasti kita akan tertanya-tanya, apakah amalan-amalan yang dilakukan mereka itu merupakan amalan yang diwarisi dari imam-imam yang mereka dakwa sebagai imam atau sebaliknya.
Lihat apa yang dilakukan di Negara jiran kita Thailand..

Relakah kita untuk membiarkan amalan yang tak ubah seperti Hindu ini merebak ke Negara kita yang tercinta ini..

Di manakah pemimpin-pemimpin agama negara kita yang begitu lambat bertindak untuk menghapuskan penyebaran ajaran kufur ini..






Mereka semua merupakan golongan yang dilaknat bukan sahaja oleh Nabi Muhammad s.a.w. bahkan oleh anak cucu baginda yang didakwa mereka sebagai imam-imam mereka.

عَنْ عَبْدِ اللَّهِ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ عَنْ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ لَيْسَ مِنَّا مَنْ ضَرَبَ الْخُدُودَ وَشَقَّ الْجُيُوبَ وَدَعَا بِدَعْوَى الْجَاهِلِيَّةِ


Daripada Ibnu Mas'ud r.a. bahawa Nabi s.a.w. telah bersabda, "Bukan dari kalangan kami orang yang memukul-mukul pipi, mengoyak-ngoyak kolar baju dan menyeru dengan seruan jahiliyyah". (Sahih al-Bukhari Kitab al-Janaaiz dan Muslim Kitab al-Iman)

عَنْ أَبِي مَالِكٍ الْأَشْعَرِيِّ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ النِّيَاحَةُ مِنْ أَمْرِ الْجَاهِلِيَّةِ وَإِنَّ النَّائِحَةَ إِذَا مَاتَتْ وَلَمْ تَتُبْ قَطَعَ اللَّهُ لَهَا ثِيَابًا مِنْ قَطِرَانٍ وَدِرْعًا مِنْ لَهَبِ النَّارِ


Daripada Abu Malik Al-Asy'ari katanya, Rasulullah s.a.w. telah bersabda." Meratap adalah termasuk dari amalan jahiliyyah, orang yang meratap bilamana dia meninggal dunia dalam keadaan tidak sempat bertaubat, Allah akan memakaikan kepadanya pakaian dari minyak tar (yang panas) dan baju dari nyalaan api neraka".( Sunan Ibnu Majah Bab Larangan Dari Meratap)

عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ قَالَ :قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ اثْنَتَانِ فِي النَّاسِ هُمَا بِهِمْ كُفْرٌ الطَّعْنُ فِي النَّسَبِ وَالنِّيَاحَةُ عَلَى الْمَيِّتِ

Daripada Abu Hurairah katanya, Rasulullah s.a.w. bersabda: “Dua perkara yang didapati ada pada manusia akan membawa kepada kekufuran iaitu mencaci keturunan dan meratapi orang mati.”(Sahih Muslim Bab Kekufuran Dikatakan Kepada Orang Yang Mencaci Keturunan Dan Meratap)

Riwayat-riwayat dari kitab-kitab Syi’ah sendiri:

Mungkin juga imam-imam Ahlul Bait tergolong dari kalangan keras hati seperti syaitan ini:

Imam Ali berkata: "Sesiapa yang memukul tangannya ke atas pahanya ketika ditimpa musibah maka binasalah amalannya". (Nahj al-Balaghah juz 4 hal. 34)

عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (ع) قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (ص) ضَرْبُ الْمُسْلِمِ يَدَهُ عَلَى فَخِذِهِ عِنْدَ الْمُصِيبَةِ إِحْبَاطٌ لِأَجْرِهِ .

Daripada Abi Abdillah a.s. katanya, Rasulullah s.a.w. bersabda: “Pukulan seseorang muslim dengan tangannya ke atas pahanya ketika ditimpa musibah akan membinasakan pahala amalannya”. (Al-Kafi jil. 3 hal 225)

Sayyidina Ali r.a. juga menghubungkan amalan tersebut dengan amalan jahiliyyah sebagaimana yang dinukilkan oleh Mulla Baqir Al-Majlisi dengan katanya: "Tiga perkara termasuk dari amalan jahiliyyah di mana manusia melakukannya secara berterusan, memohon hujan dengan bintang, mencela keturunan orang lain dan meratapi kematian seseorang”. (Bihar al-Anwar jil. 82 hal 101)

ومن ألفاظ رسول الله صلى الله عليه وآله الموجزة: (النياحة من عمل الجاهلية)

Di antara kata-kata Rasulullah s.a.w. yang ringkas ialah: "Meratap termasuk dari amalan Jahiliyyah". (Ibnu Babuwaih Al-Qummi, Man Laa Yahdhuru al-Faqih jil. 4 hal 271)

Golongan Syi’ah memakai pakaian hitam ketika bergabung terutamanya mengingati Husain r.a.

وقال أمير المؤمنين عليه السلام فيما علم أصحابه: " لا تلبسوا السواد فإنه لباس فرعون ".

Amir al-Mukminin (Ali) a.s. berkata mengikut apa yang diketahui oleh sahabat-sahabatnya: "Jangan memakai pakaian hitam kerana ia adalah pakaian Fir'aun". (Ibnu Babuwaih Al-Qummi, Man Laa Yahdhuru al-Faqih jil. 1 hal 251)

Kerana itu tidak terdapat satupun bukti dan riwayat sama ada dari kitab Ahlus Sunnah ataupun Syi’ah yang menyebutkan bahawa imam-imam dari kalangan anak cucu Nabi s.a.w. yang melakukan amalan sebegini.

apakah kita akan membiarkan amalan yang akan membawa kutukan dan laknat dari Allah ta'ala ini berlaku di dalam masyarakat kita?
dan seterusnya menjauhkan kita semua daripada rahmat-Nya

semoga Allah menjauhkan kita semua daripada tergolong dari kalangan orang yang melakukan amalan yang membawa kutukan Allah ini

Kalau begitu sunnah siapakah ini:

Jawapannya: sunnah daripada ajaran selain Islam iaitu sunnah Hindu.



Sekali tengok macam Budha dua kali tengok macam Hindu

Kita dengar apa kata ulama Syi’ah sendiri tentang amalan tersebut






Ramai anak-anak gadis mungkin umpan mut’ah malam sebelumnya.
baca seterusnya "Sunnah Siapakah Ini?"

06 Januari 2010

Puisi Buat Faisal Tehrani

(puisi buat Faisal Tehrani)

Disamping kemuliaan ahlul bait,jua terdapat pengorbanan sahabah...
Lalu dimana hendak dicampakkan pengorbanan
Amirul Mukminin Abu Bakr As Siddiq
yang membenarkan kata kata Rasulullah s.a.w
tatkala kaum musyrikin menuduh baginda berdusta
tika peristiwa Isra' Mikraj dicerita
yang menemani hijrah Rasulullah s.a.w
tika seluruh kaum musyrikin memburu baginda
malah menawar hadiah berganda
yang mengorbankan seluruh harta bendanya
hingga yang tinggal cuma
Allah dan Rasul buat keluarganya

Dimana pula hendak dicampakkan pengorbanan
Amirul Mukminin Umar Al Khattab
yang digelar Al Faruq
yang turut serta mempertahankan Rasulullah s.a.w
dalam tiap perang yang disertainya
yang lebih suka dirinya terkorban
dari Baginda mendapat cedera

Dimana pula hendak dicampakkan pengorbanan
Amirul Mukminin Uthman Al Affan
yang turut mengorbankan hartanya
beratus ratus unta buat tentera
hanya meminta balasan hanya syurga

Siapa pula yang akan menangisi
pengorbanan keluarga Yassir
yang telah syahid terlebih dahulu
sebelum sempat melihat Islam berkembang
hingga dapat menawan Kota Mekah.

Siapa pula yang akan menangisi
ratusan ribu sahabah
yang telah mengorbankan diri mereka
mengorbankan keluarga mereka
demi tertegaknya Islam tercinta

Dimana mahu di campakkan pengorbanan
Hamzah, Zubair Al Awwam, Tahlah, Abu Ubaidillah
Ibn. Abbas, Jaafar b Abi Talib, Muaz b Jabal, Khalid Al Walid
dan ramai lagi kesatria Islam berhati waja.

Lalu perlukah mereka pula dihina, dicela, diludahi pusara
Sedang pengorbanan mereka jua mahal harganya

Maka, Siapa yang mahu menangis
memangislah.... menangis terus hingga ke akhir usia dunia
teruskan menangis dengan tangisan yang sia-sia
kerana mereka yang kalian tangisi itu
sebenarnya sedang tersenyum kini
dalam jaminan syurga.

hasil nukilan

hisham72
http://www.al-ahkam.net/forum09/viewtopic.php?f=155&t=39008&hilit=menangislah&start=15
baca seterusnya "Puisi Buat Faisal Tehrani"

Apakah Terhenti Setakat Husain?

Kepada siapakah kata-kata ini:

Mengapa anda tidak menangis? Sungguh keras hati anda? Seperti syaitan yang memiih untuk angkuh dan ego.
Menangislah untuk Husin! Ayuh menangislah!

http://tehranifaisal.blogspot.com/2009/12/tangisan-karbala-zaynab-al-kubra-adalah.html

Siapakah yang tergolong dari kalangan orang yang ego, angkuh dan keras hati seperti syaitan ini?

Mereka tidak lain tidak bukan ulama-ulama Ahlus Sunnah yang mengharamkan perbuatan meratap-ratap seorang yang telah meninggal dunia sehingga memukul-mukul dada dan mencederakan diri.

Malah tidak keterlaluan jika dikatakan tergolong dari kalangan orang yang keras hati itu ialah Rasulullah s.a.w. sendiri kerana bagindalah yang menjadi asas kepada pegangan Ahlus Sunnah di dalam perkara ini.

عَنْ عَبْدِ اللَّهِ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ عَنْ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ لَيْسَ مِنَّا مَنْ ضَرَبَ الْخُدُودَ وَشَقَّ الْجُيُوبَ وَدَعَا بِدَعْوَى الْجَاهِلِيَّةِ


Daripada Ibnu Mas'ud r.a. bahawa Nabi s.a.w. telah bersabda, "Bukan dari kalangan kami orang yang memukul-mukul pipi, mengoyak-ngoyak kolar baju dan menyeru dengan seruan jahiliyyah". (Sahih al-Bukhari Kitab al-Janaaiz dan Muslim Kitab al-Iman)

عَنْ أَبِي مَالِكٍ الْأَشْعَرِيِّ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ النِّيَاحَةُ مِنْ أَمْرِ الْجَاهِلِيَّةِ وَإِنَّ النَّائِحَةَ إِذَا مَاتَتْ وَلَمْ تَتُبْ قَطَعَ اللَّهُ لَهَا ثِيَابًا مِنْ قَطِرَانٍ وَدِرْعًا مِنْ لَهَبِ النَّارِ


Daripada Abu Malik Al-Asy'ari katanya, Rasulullah s.a.w. telah bersabda." Meratap adalah termasuk dari amalan jahiliyyah, orang yang meratap bilamana dia meninggal dunia dalam keadaan tidak sempat bertaubat, Allah akan memakaikan kepadanya pakaian dari minyak tar (yang panas) dan baju dari nyalaan api neraka".( Sunan Ibnu Majah Bab Larangan Dari Meratap)

عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ قَالَ :قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ اثْنَتَانِ فِي النَّاسِ هُمَا بِهِمْ كُفْرٌ الطَّعْنُ فِي النَّسَبِ وَالنِّيَاحَةُ عَلَى الْمَيِّتِ

Daripada Abu Hurairah katanya, Rasulullah s.a.w. bersabda: “Dua perkara yang didapati ada pada manusia akan membawa kepada kekufuran iaitu mencaci keturunan dan meratapi orang mati.”(Sahih Muslim Bab Kekufuran Dikatakan Kepada Orang Yang Mencaci Keturunan Dan Meratap)




Mungkin juga imam-imam Ahlul Bait tergolong dari kalangan keras hati seperti syaitan ini:

Imam Ali berkata: "Sesiapa yang memukul tangannya ke atas pahanya ketika ditimpa musibah maka binasalah amalannya". (Nahj al-Balaghah juz 4 hal. 34)

عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (ع) قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (ص) ضَرْبُ الْمُسْلِمِ يَدَهُ عَلَى فَخِذِهِ عِنْدَ الْمُصِيبَةِ إِحْبَاطٌ لِأَجْرِهِ .

Daripada Abi Abdillah a.s. katanya, Rasulullah s.a.w. bersabda: “Pukulan seseorang muslim dengan tangannya ke atas pahanya ketika ditimpa musibah akan membinasakan pahala amalannya”. (Al-Kafi jil. 3 hal 225)

Sayyidina Ali r.a. juga menghubungkan amalan tersebut dengan amalan jahiliyyah sebagaimana yang dinukilkan oleh Mulla Baqir Al-Majlisi dengan katanya: "Tiga perkara termasuk dari amalan jahiliyyah di mana manusia melakukannya secara berterusan, memohon hujan dengan bintang, mencela keturunan orang lain dan meratapi kematian seseorang”. (Bihar al-Anwar jil. 82 hal 101)

ومن ألفاظ رسول الله صلى الله عليه وآله الموجزة: (النياحة من عمل الجاهلية)

Di antara kata-kata Rasulullah s.a.w. yang ringkas ialah: "Meratap termasuk dari amalan Jahiliyyah". (Ibnu Babuwaih Al-Qummi, Man Laa Yahdhuru al-Faqih jil. 4 hal 271)

Golongan Syi’ah memakai pakaian hitam ketika bergabung terutamanya mengingati Husain r.a.

وقال أمير المؤمنين عليه السلام فيما علم أصحابه: " لا تلبسوا السواد فإنه لباس فرعون ".
Amir al-Mukminin (Ali) a.s. berkata mengikut apa yang diketahui oleh sahabat-sahabatnya: "Jangan memakai pakaian hitam kerana ia adalah pakaian Fir'aun". (Ibnu Babuwaih Al-Qummi, Man Laa Yahdhuru al-Faqih jil. 1 hal 251)

Sebenarnya tangisan mereka adalah kerana perbuatan mereka (golongan Syi’ah) sendiri.

Sila baca http://abunaaielah.blogspot.com/2008/01/di-sebalik-tragedi-muharram.html

Lalu pereka kisah-kisah dongengan dari kalangan Syi’ah mereka cipta kisah-kisah kesedihan dan berhimpun beramai-ramai meratapi kisah yang mereka sendiri ada-adakan.
Waraskah mereka?


Namun begitu apakah kisah dongengan hanyalah tentang Husain r.a. sahaja dan tangisan golongan Syi’ah kerana kesyahidan Husain r.a. sahaja?



Sesuai sekali dengan apa yang diungkapkan oleh novelis terkenal ini.

Watak-watak utuh seperti Fatimah Zahra, saidatina Khadijah, Asiah isteri Firaun dan Maryam ibu Nabi Isa a.s tidak tertancap kukuh. Malah ramai umat Islam tidak tahu latar belakang Fatimah Zahra bagaimana beliau mencabar regim yang ada di saat-saat akhir hayatnya. Sebagian besar umat Islam juga tidak mengenal citra Zainab al Kubra, cucu nabi dan anak Saidina Ali yang dengan berani berhujah di hadapan Yazid setelah tentera Yazid membunuh, menyembelih dan memenggal kepala keluarga cucu Rasulullah saw, Saidina Husein di Karbala.

http://tehranifaisal.blogspot.com/2009/11/perempuan-berkalung-sorban-dan.html

siapakah beliau? Benarkah segala yang beliau nafikan bila dikemukakan persoalan apakah benar FT seorang Syi’ah? Atau ia hanyalah taqiyyah semata-mata.
Apakah ada pengikut Ahlus Sunnah yang menganggap pemerintah pada zaman Fatimah az-Zahra’ r.a. sebagai rejim?
Siapakah beliau sebenarnya? Ideologi, fahaman dan akidah siapakah yang hendak diterapkan olehnya secara halus ini?
Inilah permainan taqiyyah yang sangat sukar untuk difahami umat Islam khasnya di M’sia.

Mengapa tidak beliau nyatakan:
Kita mesti menangisi juga ibunda kita Fatimah az-Zahra r.a. yang diperlakukan dengan kejam oleh rejim di zamannya sehingga menggugurkan kandungannya yang dicadangkan nama sebagai Muhsin.
Kita juga mesti menangisi kesyahidan imam-imam Ahlul Bait yang dizalimi oleh setiap pemerintah Ahlus Sunnah.



Apakah sebenar yang tersirat di sebalik amalan yang diamalkan dan diperluaskan oleh golongan Syi’ah ini?

Apakah maksud di sebalik cerita-cerita sebegini yang belum dapat dipastikan kesahihannnya ini:

Tahukah anda Zaynab al Kubra dan pengikut ahlul bait sering dizalimi sepanjang pemerintahan Umaiyah, Abbasiyyah dan sehingga hari ini.

http://tehranifaisal.blogspot.com/2009/12/tangisan-karbala-zaynab-al-kubra-adalah.html

Sedangkan begitu banyak riwayat-riwayat yang menunjukkan percanggahan fakta tersebut seperti hubungan persemendaan yang begitu banyak antara Bani Umayyah dengan anak cucu Ali r.a.

Apakah yang hendak ditanam di kalangan pengikut Syi’ah di sini?
Untuk memahaminya lihat apa yang berlaku di Afghanistan, Iraq, Pakistan, Iran sehingga masjid Ahlus Sunnah tidak dibenarkan untuk dibangunkan di Teheran.

Cubalah kita memahami mengapa Umar dimusuhi sebaliknya Abu Lu’luah al-Majusi dipuja dan dibangunkan kuburnya dengan begitu besar dan cantik di Iran.



Pemergian Husain diratapi sehingga sanggup mencederakan diri sebagai isyarat bersedia berkorban untuknya di samping mengulang-ngulang kezaliman Yazid (yang sebenar cerita yang mereka sendiri ada2kan) dari kalangan Ahlus Sunnah?
Untuk membalas apa yang dikatakan sebagai kezaliman Yazid adalah suatu yang sama sekali tidak dapat dilaksanakan. Lalu kepada siapakah hendak dilepaskan dendam tersebut? Bukankah kepada orang yang seakidah dengan Yazid, Abu Bakar, Umar dan sekalian sahabat r.a.

Begitu juga pemergian Ahlul Bait yang lain diratapi dengan mengulang2 kisah kezaliman khalifah umat Islam yang menjadi ikutan Ahlus Sunnah.

Padahal kisah-kisah kezaliman seperti khalifah Abu Bakar r.a., Umar r.a. dan lain-lain tak lebih daripada kisah rekaan pereka-pereka dongengan Syi’ah sahaja.
Mengapa tidak diratapi pemergian Rasul s.a.w. sahaja? Atau pemergian Sayyidina Hamzah bin Abdul Muttalib yang terang-terang syahid di tangan musyrikin? Begitu juga kesyahidan begitu ramai lagi sahabat-sahabat yang syahid di dalam menghadapi musuh-musuh besar Islam ketika itu seperti Rom dan Farsi?

Atau sejarah akan berubah menjadi: rom dan farsi adalah golongan yang benar kerana bermusuhan dengan rejim pada ketika itu iaitu khalifah abu bakar bersama-sama dengan sahabat rasul yang lain?

Ya! Kalau dibenarkan Syi’ah meneruskan tradisi ini dan meneruskan ingatan dan ratapan terhadap kisah yang mereka ada2kan tidak mustahil segalanya akan berubah.
Lalu umat Islam seluruh dunia akan dapat menerima bahawa pejuang2 Islam seperti al-Qaeda dan Taliban adalah musuh, penjahat, zalim dan sebagainya sebaliknya tentera pakatan NATO dan Amerika adalah hero kerana menghapuskan Taliban dan al-Qaeda di bumi Afghanistan dan Iraq setelah dapat menelan walaupun pahit segala propaganda2 murahan yang disebarkan oleh media2 Yahudi dan dibesar2kan pula oleh puak2 Syi’ah di dalam memburukkan pejuang2 Islam tersebut.
baca seterusnya "Apakah Terhenti Setakat Husain?"