30 April 2009

Mukjizat 'Ali?

Ahlus Sunnah Wal Jamaah?
atau
Taqiyyah?





Apakah Ahlus Sunnah Wal Jamaah mengasihi Ahlul Bait sehingga menisbahkan kepada mereka kelebihan-kelebihan sehingga menyamai taraf atau kedudukan seorang nabi?

Manakah sandaran kepada apa yang diungkapkan tersebut atau hanyalah berdasarkan mimpi?

Yang menyedihkan para pendengar hanya mendengar tanpa sebarang bantahan atau pertanyaan sejauh mana kesahihan cerita tersebut dan hanya seperti pok ko angguk (sesumpah dalam loghat kelate) sahaja.

inilah budaya ta'sub membabi buta yang ditanam sesetengah kalangan demi semata-mata untuk mencari pengaruh.
dengan semata-mata label keturunan nabi maka segala kata-katanya ditelan walaupun pahit, berduri dan sebagainya

2 ulasan:

Unknown berkata...

Ahlul Bait MEWARISI QURAN dan HADIS terus dari Rasullulah.Hadis nya adalah Hadis di WARISI dari keturunan ke keturunan.Bukannya Hadis yang Di kumpul atau riwayat atau sanadnya yang tidak di ketahui sumbernya seperti Bukahri Muslim dan lain lain.Dan INGAT ! Imam Hanafi pengasas mahzab Hanafi BERGURU dengan IMAM Ahlul Bait yang ke 6 Imam Jaffar As Sadiq.

Ahmad Saifuddin berkata...

Ust, maklumat dan fakta dalam blog ni molek. Tetapi, perlu dibuat template yang lebih cantik untuk menarik minat pembaca.

Selain itu, seeloknya gunakan bahasa Melayu standard yg betul. Salah sedikit tidak mengapa. Ini kerana pembaca blog datang dari seluruh dunia. Gunakan pembuka ayat yang betul, seperti huruf besar dan lain-lain.

Bagi template yang cantik, ust kena minta bantuan kawan-kawan yang pandai tentang hal tersebut.

Syukran
Mat che ngoh :)