25 Februari 2009

Santai 3: taktik taqiyyah syiah

santai: antara maksud taqiyyah Syi'ah

1: menipu. inilah maksud utama
2: dengan maksud untuk menutup kejahatan yang dilakukan seperti taqiyyah kononnya 'nak menghapuskan negara Israel dari muka bumi', memusuhi musuh2 islam seperti amerika dan sekutu2nya dan sebagainya tetapi yang sebenarnya nak menutup kejahatan sebenar seperti usaha mengeksport ajaran Syi'ah ke seluruh dunia, membuka jalan ke arah penaklukan Iraq, Afghanistan dan pelbagai kejahatan lagi.
3: untuk menyucuk hidung mana2 ASWJ terutamanya yang bergelar ulama dengan cara membuat hubungan yang baik dengan mereka, menjemput mereka mengajar, memenuhi segala keperluan mereka dan sebagainya
4: mempergunakan ASWJ terutama ulama dan orang2 berkedudukan di dalam mana2 jabatan kerajaan atau mana2 institusi supaya sekurang2nya mereka akan berdiam diri atau mempertahankan Syi'ah bila sesuatu tindakan hendak diambil terhadap Syi'ah.
5: menjahit mulut ASWJ terutamanya ulama dengan cara mengemukakan dalil2 dari kitab2 ASWJ yang tidak sahih atau diselewengkan dengan mengatakan kononnya dia adalah ASWJ yang cuba mencari kebenaran.
6: menyesatkan ASWJ dan ini antara maksud paling utama Syi'ah di dalam bertaqiyyah.

وَقَالَتْ طَائِفَةٌ مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ آَمِنُوا بِالَّذِي أُنْزِلَ عَلَى الَّذِينَ آَمَنُوا وَجْهَ النَّهَارِ وَاكْفُرُوا آَخِرَهُ لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ

Dan berkatalah segolongan dari Ahli Kitab (sesama sendiri): Berimanlah kamu kepada Al-Quran yang diturunkan kepada orang-orang yang beriman itu: Pada sebelah pagi dan kufurlah (ingkarlah) pada petangnya, supaya mereka (merasa ragu-ragu, lalu) kembali menjadi kafir semula. (ali 'imran 72)

0 ulasan: